Despre 'beep test'


Rezumat

Beep test-ul este folosit de mii de organizatii, echipe si cluburi sportive, scoli, servicii publice, fortele militare si alte persoane din intreaga lume ca o metoda de a masura fitness-ul cardiovascular.

Ca o componenta a Programului Prezidențial de Fitness Tineret (Presidential Youth Fitness Program) in Statele Unite ale Americii, beep test-ul este folosit pentru a masura nivelul de fintess pentru copii in scoli si pentru promovarea sanatatii fizice fitness-ului ca un obiectiv de lunga durata.

Ce implica?

Testul implica alergarea continua intre doua limite care sunt plasate la o distanta de 20 de metrii una de cealalta. aceste alergari sunt sincronizate cu un soundtrack pre-inregistrat care suna un 'beep' la intervale stabilite.

In timpul testului, intervalul intre fiecare beep consecutiv este redus din ce in ce mai mult, fortand atletii sa fuga mai repede pe parcursul testului pana cand nu mai este posibil sa ramana sincronizati cu inregistrarea.

Daca o persoana nu ajunge la orcare din cele doua limite inaintea beep-ului de doua ori, atunci nivelul cel mai recent completat va fii scorul lor final. Inregistrarea este tipic structurat in 21 de nivele, fiecare nivel durand aproximativ 1 minut, dar completand fiecare nivel este foarte improbabil. De obicei, intervalul de bipuri este calculat asa fel incat viteza necesara la inceput sa fie de 8.5 kilometri pe ora, crescand cu 0.5 kilometri pe ora cu fiecare nivel. progresarea la nivelul urmator este signalat de 3 beep-uri consecutive.

A summary table of the levels (minutes) and number of 'shuttles' or laps can be found .

Un tabel reprezentand nivelele (minute) si numarul de ture poate fi gasit aici.

Utilizare

Scopul principal este de a masura capacitatea aerobica sau fitnessul cardio-respirator. Multe studii au fost efectuate aratand ca beep test-ul este un bun predictor pentru cantitatea maxima de oxigen care poate fii folosita de o persoana ( denumit si VO2max).

Pentru acest motiv, exercitiul acesta este folosit de multe organizatii si persoane individuale ca un mod de a masura fitnessul aerobic pentru a prescrie recomandari pentru o viata sanatoasa sau nivelele de fitness minime necesare pentru a intra in anumite profesii (fortele militare, politie, sporturi etc).

Pentru cine?

Testul este potrivit pentru echipe sportive, grupuri scolare si persoane individuale, dar nu pentru persoane pentru care un astfel de test care duce la epuizare are fii contraindicata.

Istorie

Testul a fost propus original de Leger si Lambert in 1982 (Léger, L.A.; Mercier, D.; Gadoury, C.; Lambert, J. (1988). "The multistage 20 metre shuttle run test for aerobic fitness". J Sports Sci 6 (2): 93–101). 

Share!

Facebook Twitter Google+